وبلاگ

5 نکته برای دیالوگ برنده در فیلم های کوتاه

5 نکته برای دیالوگ برنده در فیلم های کوتاه--
فیلمنامه

5 نکته برای دیالوگ برنده در فیلم های کوتاه

برای نوشتن یک فیلمنامه ی برنده، نیاز دارید دیالوگ برنده بنویسید!

دیالوگ برنده شما را به جشنواره های جهانی می رساند!

 این پنج نکته را در دیالوگ نویسی، اجرا کنید:

  •  هیچ دیالوگی ننویسید.

 در فیلم‌های کوتاه تا جایی که ممکن است مقدار دیالوگ را باید حداقل نگه داشت.

بعضی از بهترین فیلم‌های کوتاهی که دیدم داستانشان را از طریق تصاویر پرقدرت بیان کردند و هیچ دیالوگی در فیلم شنیده نمی‌شود.

15 نکته کوچک برای نوشتن فیلمنامه های بزرگ!

  • نوشتن فیلم‌نامه به معنی پر کردن صفحه‌ها نیست

بسیاری از فیلم‌نامه‌نویسان تازه‌کار مهارت لازم در نوشتن دیالوگ را ندارند و نوشتن فیلم‌نامه را به معنی پر کردن صفحه‌های متعدد می‌دانند.

نتیجه‌ای هم که از این کار می‌گیرند فیلم‌نامه‌هایی سراسر از دیالوگ و آدم‌هایی پرحرفی است که با حرف زدن‌های زیاد حوصله تماشاگر را سر می‌برند.

  •  یادگیری از سریال‌های تلویزیونی را متوقف کنید

اغلب نویسندگان بیشتر از اینکه فیلم سینمایی یا فیلم کوتاه ببینند سریال‌های تلویزیونی نگاه می‌کنند.

در مقایسه با فیلم، درام‌های تلویزیونی بسیار پرحرف هستند. دیالوگ در آن‌ها نقشی اساسی را بازی می‌کند.

نماهایی که دو نفر در آن مشغول صحبت کردن هستند در این سریال‌ها بسیار معمول است.

شخصیت‌ها مدت‌زمان زیادی را صرف تعریف کردن یک داستان برای همدیگر می‌کنند.

  •  بگذارید تصاویر حرف بزنند

در فیلم‌ها ترجیح می‌دهند داستان از طریق تصاویر جذاب بیان شود تا کلمات.

نماهایی که در آن شخصیت‌ها در حال گفت‌وگو هستند نماهایی ایستاده است که ازنظر بصری جذابیتی ندارند!

5 نکته برای دیالوگ برنده در فیلم های کوتاه

البته که این مسئله به موضوع فیلم نیز بسیار بستگی دارد بعضی داستان‌ها مانند کمدی‌های رمانتیک یا درام‌ها قضایی نسبت به فیلم‌های جنگی و حادثه‌ای ملزم به استفاده از دیالوگ‌های بیشتر هستند.

درهرحال، فیلم‌های کوتاه موفق نسبت به سریال‌های تلویزیونی دیالوگ کمتری دارند.

  •  اصلاً چرا حرف می‌زنیم؟

چرا از دیالوگ استفاده می‌کنیم؟ ما داستانی درباره انسان‌های واقعی روایت می‌کنیم.

  • آدم‌های واقعی هم،‌ صحبت می‌کنند به همین سادگی؛ اما آدم‌ها به روش‌های مختلف و البته دلایل مختلف صحبت می‌کنند.

  • مسئله ما در مقام فیلم‌نامه‌نویس انعکاس این گوناگونی و یگانگی به روش باورنکردنی و معتبر است صحبت می‌کنند تا آنچه را می‌خواهند به دست آورند.

  • تبادل اطلاعات با یکدیگر داشته باشند. ارتباط اجتماعی برقرار کنند و از این ارتباط با انسان‌های دیگر با دوستان خانواده و کسانی که دوستشان دارند لذت ببرند.

  • صحبت می‌کنند تا کار کنند تا ارتباطات خود را با سایر آدم‌ها گروه‌ها سازمان‌ها و جهان پیرامونشان کنترل و مدیریت کنند.

  • صحبت کردن به ما کمک می‌کند زنجیرهای عاطفی با کسانی که برایمان اهمیت دارند و دوستشان داریم بیافرینیم و آن را حفظ کنیم.

در نتیجه:

اگر دیالوگ را حداقل نگه دارید، وسوسه ی پرکردن صفحه های فیلمنامه را کنار بگذارید،از سریال های تلویزیونی برای فیلم های کوتاه خود الگو نگیرید، تصاویر درخشان و هوشمندانه ای ایجاد کنید و بدانید دلیل حرف زدن کاراکترهایتان چیست، شما دارید یک فیلم نامه ی کوتاه برنده می نویسید، پس موفق باشید.

بیشتر بخوانید: 6 دلیل مشخص برای نوشتن دیالوگ بَرنده
بیشتر بخوانید: روایت؛ جادوی فیلمنامه
بیشتر بخوانید: راهنمای فیلمنامه نویسی برای فیلمنامه نویس ِکلافه!
بیشتر بخوانید: بگذارید قهرمان به طعمه نوک بزند!

نظر (2)

  1. کیاوش

    نکته جالبی بود واسه فیلمهای جشنواره ای.ممنون.

    1. میترا آرمان

      امیدواریم مطالب دیگه ی اتاق آبی بهتون بیشتر کمک کنه 🙂

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

پر امتیازترین محصولات

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه